2013. február 14., csütörtök

születésnap

Mert Ünnep vagy.

Közeleg az éjfél,, egyedül ülve elköszönve Tőled,,leoltok minden villanyt,,becsukok minden ablakot,,elcsendesedek. Halkan lemegyek a lépcsőn a kamrába,,kutatok,,keresek egy szál gyertyát,,fehéret,,tisztát,,meg nem gyújtottat. Kimegyek a konyhába,,előveszem a reggeli kávéscsészét a konyhaszekrényből,,a kávéfőző kiöntőjéből a reggeli kávé maradékát beletöltöm,,nem melegítem meg, nehogy felverjem a házat a mikró zajával. Hideg, de most nem ez a lényeg,,hanem Ő. Ünnepelni készülődök,,előkészületek,,csendes előkészületek. Ő már alszik valahol távol, de gondolok Rá,,ma született meg és ez ünnep,,nagy betűvel Ünnep nekem. Életet kapott,,az, aki életet adott, aki életben tart,,erőt ad,,felemel. Aki kérte éljen a Költő,,maradjon,,ne menjen. Ő ma született,,én nemrég. Ő 32 éve,,én nemrég,,nemrég kaptam életet,,még csak csetlek-botlok benne,,járni,,beszélni tanulok,,leverek ezt azt,,török,,kapálódzok,,sebeket ejtek,,tanulok élni. Ő tanít élni,,mutatja, hogy van élet,,nem kell menekülni előle,,van és ő benne van. Ma született...
Ünnep ez nekem, nagy ünnep. Életet kapott,,életet adott.
felmegyek halkan a lépcsőn,,recseg a régi falépcső alattam. belépek a szobába,,csend van. síri csend,,ünnepi csend.
Szívem megtisztítom,,ünneplő ruhát ölt,,picit leülök,,23:45,,negyed óra,,addig elcsendesedek,,emlékezem,,megidézem,,felidézem,,ide varázsolom,,
Alszik,,
csendben kell hát lenni,,
Beállítom a gyertyát egy teamécses közepére. gyullad egy parányi fény,,és a gyertya sercegve lángra lobban,,parányi láng,,de meggyújtja a gyertya kanócát,, parányi fények vagyunk ebben a tenger világosságban,,pici fények,,talán csak egymásnak ragyogunk,,talán csak halkan sercegünk,,bólogató aprócska lángok vagyunk,,halkan égünk egymásnak,,de hosszan,,nem csillagszóróként mely bár nagy szikrákat vet,,de hamar elég,,nem csillagszórók melyek egymástól távol égnek,,szikráznak,,hanem parányi fénnyel égő, halk gyertyák,,amelyek közel engedik egymáshoz a másikat és halkan,de sokáig pislákolnak. nem világítják be a szobát, mint a csillagszóró,,nem szikráznak minden felé mások örömére,,apró gyertyák melyek szorosan egymás mellett égnek,,egymásért,,egymásnak,,nem másoknak,,talán nem ad akkora fényt,,talán hangtalan,,néma,,csendes és nem szór akkora szikrákat,,de nem is másoknak ég. Egymásnak égnek. Egymáshoz köze,,megölel,,átölel,,egymást melegítik csak,,nem másokat.

Ég halkan a gyertya. Ünnepli őt,,ünneplem őt,,csendben,egyedül,,sötétben,,de ünneplem. Elcsendesít a gyertya lángja,,hagyja hogy Rá gondoljak. nem látványosan,,szemkápráztatva,,távolságot követelve magától,,mint a csillagszóró,,hanem csendben sercegve ég,,de közel enged,,odahajolhatok,,meg is érinthetem,,enged,,engedi,,kéri,,szeretné,,

23:59,,lassan megszületik a Hölgy,,újra,,mint minden nap,,minden egyes nap, ma is megszületik. Kortyolok a kávéból,,ami szintén Őt jelképezi,,a reggeleket,,kávézásokat,,beszélgetéseket,,pillanatokat,,itt most minden Ő,,én most nem vagyok,,csak hallgatok,,emlékezek,,ünnepelek,,Őt. Hogy megérkezett,,hogy ismerem,,hideg a kávé,,de tudom, hogy a Hölgy ezért nem lenne morcos,,hogy hideg kávéval ünneplem,,megértené,,Ünneplem csendesen,,egyedül,,bensőségesen,,távolból is gondolva Rá.



Isten éltesse még sokáig!
Szeretném,,kérem,,könyörgök,,hogy hagyja itt nekem,,sokáig,,ne oltsa ki ezt a kis gyertyalángot,,hagyja még itt sercegni halkan,,csendesen,,fényt adva ebben a végtelen sötétben,,adjon neki az isten még sok-sok évet,,és ne vigye el,,megértem ha elvinné,,mert ott is ragyogna nekik,,odaát,,megértem ha ott is szeretnék látni,,hogy ott is örülnének neki,,de kérem őket,,hogy hagyják itt még sok-sok évig,,kérem..


Isten Éltessen Hölgy!!!!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése